ابلاغ تشدید رعایت دستور العمل های بهداشتی در رستوران و فست فودها

به گزارش وبلاگ اسبیکو، تهران (پانا) - ابلاغیه اتاق اصناف ایران بر اساس نامه وزارت بهداشت و نیز کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص رعایت جدی پروتکل های بهداشتی و اخطار به واحد های صنفی و مردم صادر شد.

ابلاغ تشدید رعایت دستور العمل های بهداشتی در رستوران و فست فودها

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف ایران؛ نظر به گزارشات واصله از سوی بازرسان اتحادیه ها و اتاق های اصناف سراسر کشور و نیز بازرسان وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی، سفر های نوروزی منجر به کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی مراکز تهیه، تولید و طبخ مواد غذایی و خوراکی (مانند رستوران ها، فست فودها، کبابی ها و کافی شاپ ها) در اقصی نقاط کشور و بالاخص شهر های مسافرپذیر شده است و در صورت ادامه فرایند کاهشی رعایت پروتکل های بهداشتی، تغییر رنگ این شهر ها به نارنجی و قرمز قابل پیش بینی است.

رعایت تهویه هوای تنفسی و گردش هوا در اماکن صنفی، فاصله بین میز ها و صندلی ها و رعایت سقف تعداد مشتریان در رستوران ها و سالن های غذا خوری و فست فود ها به ازای هر چهار متر مربع یک مشتری در هر سالن و نیز رعایت محدودیت تعداد مشتریان در هر سالن متناسب با شرایط شهر ها از ضروریات است.

بدیهی است در شرایط نارنجی و قرمز شهرها، علاوه بر افزایش آمار مرگ و و میر و اثرات سوء اجتماعی، به موجب آخرین ابلاغیه طرح مدیریت هوشمند محدودیت های متناسب با شرایط و فرایند بیماری کووید-19 در شهر های کشور که در پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مورخ 20 دی 99به تصویب رسید، در شهر های با وضع قرمز تنها مشاغل ضروری امکان فعالیت داشته واکثریت کسب و کار های صنفی تعطیل خواهند شد. ضمناً مراکز تهیه، تولید و طبخ مواد غذایی و خوراکی نیز در شهر های قرمز فقط به صورت بیرون بر فعال خواهند بود.

همچنین واحد های صنفی متخلفی که در رعایت پروتکل های بهداشتی کوتاهی داشته باشند مشمول جریمه های سنگین و نیز پلمب خواهند شد؛ لذا از تمامی هم وطنان گرامی، مسافران، مشتریان، کارفرمایان و شاغلین در واحد های صنفی فعال در مراکز تهیه، تولید و طبخ مواد غذایی و خوراکی و نیز سایر مشاغل انتظار می رود با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مانع از ایجاد موج جدید شیوع ویروس کرونا، افزایش آمار قربانیان و نیز زیان فعالان اقتصادی باشند.

مشارکت عمومی و افزایش سطح مسئولیت پذیری اجتماعی در افزایش بیش از 95 درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی، مهمترین عامل حفظ همزمان سلامت و معیشت احاد جامعه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ابلاغ تشدید رعایت دستور العمل های بهداشتی در رستوران و فست فودها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ تشدید رعایت دستور العمل های بهداشتی در رستوران و فست فودها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید