چوسان سیمبو: کره شمالی آماده توسعه سامانه جدید تسلیحاتی است

به گزارش وبلاگ اسبیکو، یک نشریه کره ای هشدار داد، در صورت عدم تغییر رویکرد واشنگتن، پیونگ یانگ در راستا توسعه سامانه های جدید تسلیحاتی با توانمندی هدف قرار دادن پایگاههای آمریکا در کره جنوبی گام برمی دارد.

چوسان سیمبو: کره شمالی آماده توسعه سامانه جدید تسلیحاتی است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اسبیکو، نشریه چوسان سیمبو کره شمالی در گزارشی ضمن توصیه به آمریکا برای برداشتن گام های مثبت در قبال پیونگ یانگ نوشت که کره شمالی قادر به توسعه سامانه های جدید با قابلیت هدف قرار دادن پایگاههای آمریکا در کره جنوبی است.

در ابتدای این گزارش، این رسانه کره شمالی، واشنگتن را ترغیب کرده بود تا گزینه عاقلانه ای را انتخاب کند و تأکید کرد که سامانه های جدید کره شمالی قادر به حمله کردن به پایگاههای آمریکا در کره جنوبی است.

طبق این گزارش، کره شمالی آماده است در صورت عدم حصول پیشرفت چشمگیر در دیپلماسی با آمریکا، در جهت جدیدی قدم بردارد و تولید سامانه های تسلیحاتی جدید خود را تسریع بخشد بنابراین واشنگتن نباید فرصت حیاتی گفت وگو با کره شمالی را از دست بدهد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پیشتر به واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کره شمالی مهلت داده بود و چوسان سیمبو با اشاره به این ضرب الاجل نوشت که محدوده زمانی برای گفت وگو که در سخنرانی سیاسی رهبر عالی کره شمالی (23 فروردین ماه) برای آمریکا معین شد، پایان سال جاری است.

این گزارش سپس اینگونه ادامه داد: اگر تا آن زمان (پایان سال جاری میلادی)، دیدار سومی برگزار نشود که در آن آمریکا بتواند راه حلی را برای حل مشکل با کره شمالی در میان بگذارد، فرصت گفت وگو از بین خواهد رفت.

این نشریه کره شمالی ادامه داد که در این شرایط، کره شمالی راهبرد جدیدی را در پیش می گیرد و این رویکرد را با توسعه سامانه های تسلیحاتی جدید و زنجیره ای از آزمایشات موشکی کره شمالی در ماههای اخیر، مرتبط دانست و تأکید کرد که کره شمالی هم برای گفت وگو و هم برای تقابل آمادگی دارد.

بر اساس این گزارش، آزمایشات اخیر موشکی کره شمالی نشان می دهد که برد چندین موشک اندازهای فوق بزرگ (کره شمالی) در مقایسه با موشک اندازهای فعلی، افزایش چشمگیری داشته است و سامانه موشک انداز جدید کره شمالی (MLRS) قادر به هدف قرار دادن پایگاههای آمریکا در کره جنوبی دارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه ژوئن سال جاری میلادی بعد از نشست ناموفق ماه فوریه در ویتنام، توافق کردند که مذاکرات در خصوص عدم اشاعه تسلیحات اتمی کره شمالی را از سربگیرند که این توافق تاکنون نتیجه ای نداشته است.

مقامات کره شمالی و آمریکایی برای اولین بار بعد از توافق ترامپ و کیم، ماه گذشته میلادی در استکهلم سوئد دیدار کردند که این دیدار به صورت نیمه کاره و بدون نتیجه به پایان رسید و کره شمالی علت شکست این مذاکرات را عدم انعطاف آمریکا در مقابل پیونگ یانگ اعلام کردند.

کره شمالی خواستار لغو تحریم های آمریکا شده است اما واشنگتن اصرار دارد که کیم باید در وهله اول تمامی برنامه سلاح های اتمی خود را کنار بگذارد و از طرف دیگر، کیم جونگ اون نیز اوایل سال جاری میلادی، ضرب الاجلی را تا پایان سال جاری میلادی برای واشنگتن معین کرد تا رویکرد جدیدی در قبال پیونگ یانگ اتخاذ کند و هشدار داد در صورتیکه آمریکا رویکرد خود در قبال کره شمالی را تغییر ندهد، امکان از سرگیری برنامه اتمی و موشکی این کشور وجود دارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "چوسان سیمبو: کره شمالی آماده توسعه سامانه جدید تسلیحاتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چوسان سیمبو: کره شمالی آماده توسعه سامانه جدید تسلیحاتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید