ساخت واکسن کرونای جهش یافته در 6 هفته

به گزارش وبلاگ اسبیکو، مدیر اجرایی آزمایشگاه بیون تک آلمان اظهار داشت که در صورت جهش ویروس، هم چون اتفاقی که در انگلستان افتاد، قادر است در مدت شش هفته واکسن جدید تولید کند. به گزارش اسکای نیوز، اوغور شاهین از شرکت بیون تک با همکاری شرکت فایزر واکسن کووید-19 تولید کرده، در این باره گفت: ما از نظر فنی قادر به تولید واکسن جدید در مدت شش هفته هستیم.

ساخت واکسن کرونای جهش یافته در 6 هفته

یک روز پس از چراغ سبز مقامات اروپایی برای توزیع واکسن در اتحادیه اروپا، شاهین در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر ماینز واقع در غرب آلمان اضافه کرد: شرکت دارویی آلمان اطمینان دارد که واکسن ویروس کرونا در برابر نوع جدیدی که در انگلیس ظاهر شده موثر است، اما برای اطمینان کامل به مطالعات بیشتری نیاز است.

او گفت: در حال حاضر نمی دانیم که آیا واکسن ما قادر به محافظت از این نوع جدید هست یا خیر. اما از آنجا که پروتئین های موجود در نژاد جدید تا حد زیادی شبیه به نوع قبلی هستند، بیون تک اعتماد علمی به واکسن خود دارد.

شاهین گفت که بیون تک در حال انجام مطالعات بیشتر است و ابراز امیدوار کرد که این موضوع را در هفته های آینده تأیید کند. او شرح داد: احتمال موفقیت در واکسن ما نسبتاً زیاد است. واکسن بیون تک که با شرکت داروسازی آمریکایی فایزر ساخته شده، برای استفاده در بیش از 45 کشور از جمله انگلستان، ایالات متحده و کشور های اتحادیه اروپا تأیید شده است.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید

به "ساخت واکسن کرونای جهش یافته در 6 هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت واکسن کرونای جهش یافته در 6 هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید