تبرئه ترامپ یا حبس انسانیت؟

به گزارش وبلاگ اسبیکو، انتها همان گونه که پیش بینی می شد، سلسله جلسات بی روح و مهندسی شده استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با تبرئه وی از اتهامات صریح مندرج در پرونده اوکراین گیت به خاتمه رسید!

تبرئه ترامپ یا حبس انسانیت؟

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ اسبیکو، خاتمه همان گونه که پیش بینی می شد، سلسله جلسات بی روح و مهندسی شده استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با تبرئه وی از اتهامات صریح مندرج در پرونده اوکراین گیت به سرانجام رسید! جلسه سرانجامی استیضاح ترامپ، به آوردگاه و محلی برای زورآزمایی دو حزب سنتی آمریکا در کنگره تبدیل شد. در ابتدا درخصوص اتهام سوءاستفاده از قدرت در پرونده اوکراین گیت رأی گیری شد. در این رأی گیری 52 نفر از سناتورهای جمهوری خواه ، ترامپ را باوجود شواهد و مستندات غیرقابل انکار در پرونده اوکراین گیت، بی گناه تشخیص دادند و تنها 48 نفر به گناهکار بودن او رأی دادند. برای رأی آوردن استیضاح، 67 سناتور باید ترامپ را مقصر و مستوجب برکناری از قدرت می دانستند! در میان سناتورهای حزب جمهوری خواه، تنها میت رامنی بود که ترامپ را در این ماجرا مقصر دانست.

متعاقبا درخصوص بند ممانعت از اجرای عدالت در پرونده رسیدگی به اتهامات ترامپ، در مجلس سنا رأی گیری شد. در مورد این بند نیز 53 سناتور ترامپ را گناهکار ندانستند و 47 سناتور دموکرات نیز به گناهکار بودن او رأی دادند. به این ترتیب پرونده سومین جلسه استیضاح در طول تاریخ ایالات متحده آمریکا نیز به سود رئیس جمهور مختومه شد! اندرو جانسون و بیل کلینتون دو رئیس جمهور دیگر آمریکا بودند که جلسه استیضاح آن ها توسط کنگره برگزار گردید و درنهایت، از اتهامات وارده تبرئه شدند! چهارمین رئیس جمهور آمریکا که قرار بود جلسه استیضاح وی متعاقب افشای ماجرای واترگیت برگزار گردد نیکسون بود که درنهایت ترجیح داد از سمت خود (بدون برگزاری جلسه استیضاح) استعفا بدهد.

وجه مشترک هر سه پرونده استیضاح رؤسای جمهور در آمریکا که در کنگره به جریان افتاده است، وجود شواهد و مستندات یرقابل انکار درخصوص جرائم و اتهامات آن هاست. در پرونده اخیر دونالد ترامپ نیز اسناد نهادهای امنیتی آمریکا، اظهارات جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق و سفرای سابق آمریکا در اوکراین و اتحادیه اروپا و فراتر از آن، گزارش مفصل کمیته های اطلاعاتی و قضائی مجلس نمایندگان حکایت از جرم مطلق و غیرقابل انکاری بود که ترامپ مرتکب شده است. بااین حال، سناتورهای آمریکایی که در ابتدای ارسال پرونده استیضاح ترامپ به سنا مطابق قانون اساسی آمریکا و با اعلام دادستان کل این کشور قسم خورده بودند تا در این جلسه، جز عدالت و حقیقت را بر زبان نیاورده و جاری نکنند، در یک زد و بند حزبی آشکار، چشمان خود را بر روی اتهامات رئیس جمهور آمریکا بسته و رأی به بی گناهی وی دادند! بدون شک پرونده اوکراین گیت نیز به مانند دیگر پرونده های فساد سیاسی، امنیتی، اخلاقی و مالی رؤسای جمهور آمریکا قربانی پنهان کاری و لابی گری های پشت پرده میان سیاستمداران این کشور شده است. بااین حال به نظر می رسد طی هفته ها و ماه های آینده، بعضی دموکرات ها و رسانه های وابسته به آن ها، باهدف تأثیرگذاری بر فضای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020(بدون آنکه نیتی واقعی درخصوص کشف ابعاد ماجرای زد و بند ترامپ و زلانسکی رئیس جمهور اوکراین داشته باشند)، افشاگری هایی را در مورد این پرونده صورت دهند. فارغ از هر ماجرایی که در قبال پرونده اوکراین گیت و اتهامات ترامپ رخ دهد، رخدادهای اخیر در مجلس سنا، در حقیقت رأی به تبرئه ترامپ و حبس انسانیت در آمریکا بود. پرونده ای که در آن متهمان اصلی پرونده اجازه داشتند از حضور شهود اصلی ماجرا جلوگیری نموده و حتی اطلاعات افشاشده از ماجرای اوکراین گیت را به صورت طبقه بندی شده و ناقص به افکار عمومی ارائه دهند!

منبع : روزنامه رسالت

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تبرئه ترامپ یا حبس انسانیت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبرئه ترامپ یا حبس انسانیت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید