بایدن نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج می نماید

به گزارش وبلاگ اسبیکو، خبرنگاران : سخنگوی کاخ سفید از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان اطلاع داد.

بایدن نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج می نماید

به گزارش وبلاگ اسبیکو به وبلاگ اسبیکو، سخنگو کاخ سفید بیان کرد رئیس جمهور آمریکا پس از انجام مشورت، تصمیم به خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان گرفته است.

جنیفر ساکی گفت: بایدن پس از مشورت و در نظر دریافت تمامی عوامل سخت، تصمیم به خروج نیرو ها از افغانسنات گرفته است.

همچنین یک منبع دولتی افغانستان به الجزیره گفت: تماسی میان بایدن و اشرف غنی در مورد خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان صورت گرفت.

سخنگوی کاخ سفید گفت: معتقدیم طالبان به پایبنید های خود عمل خواهد نمود.

همچنین اشرف غنی احمد زی، رئیس جمهور افغانستان در سخنانی گفت: مکالمه ای تلفنی با رئیس جمهور آمریکا در مورد آنالیز تصمیم خروج نیرو های امریکایی از افغانستان داشتم. دولت افغانستان به تصمیم آمریکا احترام می گذارد و ما با شرکای مان بر تضمین انتقال روان قدرت همکاری می کنیم.

رئیس جمهور آمریکا در سخنان امروز خود گفته بود: وقت آن است که طولانی ترین جنگ آمریکا در افغانستان را به اتمام برسانیم. آمریکا دیگر در عملیات های نظامی افغانستان شرکت نخواهد نمود؛ ولی به انجام امور دیپلماتیک و بشردوستانه و یاری به دولت این کشور ادامه خواهد داد.

نیرو های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در سال 2001 میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله نموده بودند؛ مسأله ای که پس از گذشت دو دهه دستاوردی برای آمریکایی ها به همراه نداشت.

منبع: اقتصادنیوز

به "بایدن نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید