افراد بدون علامت به اندازه افراد دارای علائم کرونا، ویروس دارند

به گزارش وبلاگ اسبیکو، مطالعات دانشمندان کره جنوبی نشان می دهد که افراد بدون علامت کووید 19 می توانند مقداری زیادی از ویروس کرونا را همانند افراد دارای علامت حمل و انتقال دهند.

افراد بدون علامت به اندازه افراد دارای علائم کرونا، ویروس دارند

به گزارش وبلاگ اسبیکو به نقل از ایسنا، کره جنوبی از ابتدای ماه مارس توانست از طریق آزمایشات دسته جمعی موارد بدون علامت را شناسایی و این افراد را از جامعه جدا و ایزوله کند.

افراد زیادی در سطح جامعه مبتلا به ویروس کرونا می باشند اما محققین نمی توانستند بگویند که این افراد دقیقا به چه میزان می توانند ویروس را انتقال دهند.

افرادی با تست کرونا ویروس مثبت، توسط یک مراکز درمانی در جامعه مورد رصد و بررسی قرار دریافتد و به محققین این امکان داده می شد که ببینند چه مقدار ویروس در بینی و گلوی این افراد قابل تشخیص و شناسایی است.

نتایج 1886 تست نشان می دهد افرادی که در زمان انجام آزمایش بدون علامت بودند از جمله کسانی که هرگز دارای علائم پیشرفته ای از این بیماری را نداشته، به همان اندازه افرادی که دارای علائم بیماری هستند، مواد ویروسی در بینی و گلو دارند .

همچنین این مطالعه نشان داده که ویروس می تواند در یک دوره زمانی قابل توجهی در افراد بدون علامت شناسایی شود - اگرچه به نظر می رسد که این ویروس در افراد بدون علامت کمی سریعتر از افراد دارای علائم از سیستم بدن پاک می شود.

متوسط زمانی از زمان تشخیص تا دریافت تست منفی برای بیماران بدون علامت 17 روز و برای بیماران دارای علامت 19.5 روز است.

به دلیل ماهیت مرکز ایزوله، در این مطالعه افراد بیمار دارای فرم شدید را شامل نمی شود و بیشتر افراد دارای فرم بیماری های متوسط و خفیف بوده اند.

بیشتر آزمایشات کرونا ویروس گرفته شده در دنیا از جمله انگلستان، بر روی افراد دارای علامت متمرکز بوده به همین دلیل اطلاعات کمی در مورد افراد بدون علامت وجود دارد و این مطالعه اطلاعات بیشتری درباره آنچه در

بدن این افراد اتفاق می افتد، به ما می دهد.

محققین اذعان داشته اند که مطالعات آنها نمی تواند نقشی را که حضور ویروس در بیماران بدون علامت در انتقال بازی می کند، را تعیین کند.

از نظر تئوری، داشتن هر مقدار ویروس در بینی و گلو به این معناست که شما باید به همان مقدار می توانید ویروس را انتقال دهید. افراد فاقد علامت می توانند قطرات آلوده را از طریق سرفه در هوا انتقال دهند.

دکتر سیمون کلارک میکروبیولوژیست سلولی دانشگاه ریدینگ می گوید به همان اندازه که کسی این بیماری را دارد به همان اندازه نیز در مخاط تنفسی آنها ویروس وجود داد اما اضافه می کند این بدین معنا نیست که آنها می توانند این ویروس را به همان اندازه در محیط پیرامون خود اسپری کنند

وی اضافه می کند در حالی که هنوز ریسک ابتلا به ویروس از افراد بدون علامت وجود دارد، سرفه و اسپری این ویروس از سوی افراد دارای علامت نیز می تواند ریسک بالاتری را داشته باشد.

دکتر آندره پرستون بیولوژیست دانشگاه Bath می گوید ریسک دریافت کرونا ویروس از هر شخصی به فاکتورهای متعددی بستگی دارد.

وی اضافه کرد این فاکتورها شامل میزان عمق و سرعت نفس کشیدن در فرد آلوده، میزان نزدیکی به فرد آلوده و مدت زمان در تماس بودن با او و به بودن یا نبودن با فرد آلوده در یک محیط بسته، هستند.

منبع: جام جم آنلاین

به "افراد بدون علامت به اندازه افراد دارای علائم کرونا، ویروس دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد بدون علامت به اندازه افراد دارای علائم کرونا، ویروس دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید