آخرین شرایط کرونا در لرستان در گفتگوی استاندار با رئیس جمهور بررسی شد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، استاندار لرستان در ارتباط ویدئویی با رئیس جمهور به تشریح آخرین شرایط موجود در استان پرداخت.

آخرین شرایط کرونا در لرستان در گفتگوی استاندار با رئیس جمهور بررسی شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری وبلاگ اسبیکو، ظهر امروز جلسه ویدئو کنفرانس رئیس جمهور با استاندار لرستان در شرکت الکل سازی نصر خرم آباد برگزار گشت.

در حاشیه این جلسه، خادمی با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر طرح تحول سلامت و استفاده از فضای مجازی و زیرساخت های آی تی به منظور ارتباط تصویری مسئولین کشوری و استانی اظهار کرد: این طرح ها کمک زیادی به مقابله و مدیریت بیماری کرونا در کشور کرده است.

وی با اشاره به فرایند شیوع کرونا در استان اضافه کرد: تا به حال 1951 نمونه تست کرونا ارسال و 680 نفر به این بیماری مبتلا شده که از این تعداد متاسفانه 48 نفر فوت کرده اند.

خادمی با بیان اینکه تا به امروز 236 نفر در بیمارستان بستری داشته ایم، خاطرنشان کرد: هم اکنون از 2365 نفری که بستری شده 1999 نفر ترخیص شده اند.

وی از تثبیت فرایند شیوع کرونا در استان خبر داد و شرح داد: در یکی از شهرستان های استان شیوع این بیماری سرعت بالایی داشت اما در حال حاضر کاهش یافته، البته در تعداد دیگری از شهرهای استان تعداد رو به افزایش است.

استاندار لرستان با بیان اینکه در روزهای اول آمار روزانه مراجعه کنندگان به مراکز درمانی که علائم تنفسی داشتند به 200 نفر می رسید، گفت: این مورد به 80 نفر کاهش یافت و حال روزانه 65 نفر بستری و 69 نفر ترخیص می شوند.

وی اعلام نمود: در بحث تخت بیمارستانی و آی سی یو در استان مسئله ای نداشته و از مجموع 2467 تخت بیمارستانی و آی سی یو 712 ، تخت بیمارستانی به کرونا اختصاص داده شده که از این تعداد در شرایط کنونی 236 تخت پر شده است.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از آماده سازی 220 تخت نقاهتگاهی در استان خبر داد و گفت: بیشتر افراد ترخیص شده با توجه به توصیه های بهداشت و درمان از طریق مراقبت های خانگی درمان می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در ابتدای سال اعلام شد هیچ گونه خدمات به مسافران نوروزی داده نخواهد شد، گفت: امسال هیچ جریان مسافرتی رسمی در استان نداشته و آمارهای تردد از کاهش 80 درصدی ورودی های اصلی استان خبر می دهد.

خادمی شرح داد: این استان محل گذر از شمال به جنوب و همچنین به غرب کشور است که خیلی از مسافران از این منطقه گذر می کنند و همچنین لرستان استان مهاجرفرست است، بنابراین بیشتر مردم این منطقه در حوزه های اداری، مدیریتی و کارگری در استان های مجاور زندگی می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به آماری که از طریق تلفن همراه گرفته شده از زمانی که مدارس تعطیل شده حدود 80 هزار نفر، بومی های خارج استان به لرستان بازگشته اند.

استاندار لرستان با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی و کنتر ل های انجام شده برای این طرح گفت: از زمان اجرای این طرح و با توجه به آمار تلفن همراه حدود 7 هزار نفر از استان خارج شدند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مردم و بازاریان استقبال خوبی از این طرح کرده و به خوبی اجرا می شود.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرون اظهار کرد: حجم بارندگی اسفند ماه قابل مقایسه با بارندگی فروردین 98 بود اما به دلیل اقدامات مناسبی که دولت بعد از سیل 98 انجام داد علیرغم و بالا بودن دبی رودخانه هیچ خسارتی به بخش خصوصی وارد نشد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در برخی از راه های روستایی و کارهای عمرانی استان آسیب دیده و اکنون در حال آماده باش کامل هستیم که در صورت بارندگی با مسئله ای روبرو نشویم.

منبع: روابط عمومی استانداری لرستان

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "آخرین شرایط کرونا در لرستان در گفتگوی استاندار با رئیس جمهور بررسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط کرونا در لرستان در گفتگوی استاندار با رئیس جمهور بررسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید